The Fanbooster Day 2016

Sponset innlegg

The Fanbooster Day general Elisabeth B. Vikanes

The Fanbooster Day general Elisabeth B. Vikanes tror dagen blir helt topp.

Onsdag den 02.11 arrangeres Fanbooster Day for fjerde år på rad, og her vil man få høre om nye problemstillinger og utfordringer som en digital markedsfører møter på, samt litt om de nye og spennende mulighetene en har, som man ikke hadde for bare et år tilbake.

The Fanbooster Day er ikke bare en dag hvor markedsførere kan få faglige innspill, ideer og knytte nye kontakter, men også et sted hvor sjefer kan få bedre innsikt, forståelse og respekt for den jobben som gjøres i sosiale medier – for det er mye jobb, og ikke alltid så enkelt. Programmet er også ypperlig for studenten som snart skal ut i arbeid og trenger innsikt i hvordan det er å jobbe der ute, slik at man har et lite forsprang når man skal ut å søke jobb i et hardt marked.

Personlig deltar jeg på The Fanbooster Day for å holde meg oppdatert på alle de mulighetene som finnes i dag. Dagens tjenester er så sammensatt, da alt man foretar seg er med på å påvirke noe annet. Jeg mener ikke at man behøver å bli ekspert på alle områder, det er vel nærmest umulig. Men at man likevel bør vite litt om mulighetene for å kunne drive optimalt på sitt felt og levere en god samlet leveranse i samarbeid med andre.

Hva blir det beste med The Fanbooster Day?

I år er programmet veldig variert, noe som gjør dagen både spennende og relevant for alle som jobber med sosiale medier. Man har alltid godt av litt faglig påfyll og oppfrisking av minnet. Det vil være mange gode caser med konkrete tall – man får høre litt mer, «dette gjorde jeg», i stedet for «dette mener jeg». Eksempler er alltid bra, både for å sammenligne og få bekreftelse for at den jobben man gjør er god, og for å få nye ideer. Nettopp dette gleder Fanbooster konferansier Alexander Grimstad seg aller mest til.

– Jeg syns det er så mye forskjellig bra, så jeg gleder meg til kombinasjonen rett og slett. Det å få frisket opp språk med tekstdoktor er vel noe de aller fleste har godt av, ler Grimstad. Særlig siden tilstedeværelse i sosiale medier krever ganske mye tekst – så mye at man ikke alltid har tid eller penger til å sette jobben ut. Så går programmet helt over til merkevareidentitet og hvordan Facebook og Google kan spille sammen slik at man kan få det beste ut av en kampanje, Det er et veldig jordnært program med ulike caser. Vi har tenkt nøye over hvem vi har satt inn i programmet for at publikum faktisk skal kunne gå ut og klare å gjøre alt selv etter denne dagen, sier Grimstad.

Fanbooster general Elisabeth Vikanes gleder seg særlig til at ildsjelen Skyrud skal dele sin suksess med gatemagasinet =Oslo i sosiale medier.

– Dette er en kunde vi har jobbet med gjennom de tre siste årene i sosiale medier. I sommer vant de INSP sin pris for beste online presence, en internasjonal pris for gatemagasiner. Skyrud som har ansvar for sosiale medier i =Oslo er miljøarbeider og har vel egentlig bare tatt på seg dette som et ildsjelprosjekt. Det er derfor det er ekstra kult at det har gått så bra! Jeg tror det er mange markedsførere som har godt av å se at det krever litt ildsjel for å drive slike ting og ikke minst hvordan man kan få så mye ut av sosiale medier uten noe særlig markedsbudsjett, sier Vikanes. De er veldig flinke til å bygge merkevare og veldig flinke til å passe på merkevaren sin. Og det er jo veldig interessant for foreninger, lag og andre non-profit organisasjoner, legger Grimstad til.

Jeg skal såklart på The Fanbooster Day i år igjen, og jeg gleder meg til å få litt faglige oppdateringer i en hektisk hverdag, blant annet høre mer om VR og ikke minst hva som skjer med Fanbooster fremover.

Programmet

fanbooster-day-02-11-2016

På morgenen kl. 08 åpner dørene på Gamle museet og her vil det være registrering, mingling og kaffedrikking frem til programstart kl. 09 hvor Fanbooster ønsker velkommen. En perfekt anledning til å knytte kontakter i bransjen. Videre skal:

  • Erik Eskedal & Takin Kroop fra Iteo snakke om B2B på sosiale medier.
  • Christine Calvert, Tekstdoktor friske opp norskkunnskapene og gjøre oss bedre på å skrive på sosiale medier.
  • Henrik Alfheim fra Marvelous snakke om brukergenerert content marketing.
  • Sjur Grønningsæter fra Fanbooster snakke om Fanbooster og nyheter.

Lunsjpause

  • Kim Motrøen & Toralf Waktaar-Slokvik fra Oculos snakke om bruk av kunde- og kjøpsdata i sosiale medier.
  • Ida Serneberg fra Nordic Choice Hotels snakke om viktigheten av verdier og identitet i sosiale medier.
  • Greger Falk fra NXT/A2N snakke om samspillet mellom Facebook og Google.
  • Even Skyrud fra =Oslo snakke om digital suksess med gatemagasinet =Oslo.
  • Jørgen Elton Nilsen fra TU Story Labs snakke om Viritual Reality(VR) før det hele avsluttes av Fanboosters direktør Erik Eggum.

Kl. 15 er foreleserne ferdig, men for de som ikke har fått nok er det mulig å bli med videre for pølser og pils hos Fanbooster, her er også en ypperlig mulighet for å bli kjent og dele erfaringer med folk i bransjen. For de som er en smule stresset etter å ha mistet en arbeidsdag, men som gjerne skulle vært med på pølser og pils, vil det være mulig å snike seg inn på et kontor og få unna de aller viktigste oppgavene.

Noen av de samme, men ikke helt det samme

Noen av foredragsholderne går igjen fra i fjor, men det er likevel ikke det samme de skal prate om i år.

– Det er flere som har vært kunde av oss lenge og vi vet at disse kan veldig mye, derfor er det kult at de kan fortelle noe fornuftig til flere enn bare oss her på kontoret, sier Vikanes.

I fjor var det lagt inn debatt i programmet, men det vil det ikke være i år. Derimot vil bli mulig å skyte inn kommentarer og spørsmål fra publikummet på lik linje som i fjor, og også her kom det mye nyttig. I tillegg blir det mulig å dra til Fanbooster etter programmet og skape diskusjoner og debatter der, også med foredragsholderne tilstede. Fikk du ikke deltatt på The Fanbooster Day i fjor, kan du lese hva som ble sagt her.

Jeg gleder meg veldig, og blir det like bra som i fjor mener jeg det absolutt er verdt å ta seg fri fra jobben for å få med seg denne dagen – det vil man få igjen for senere. Billettene vil på ingen måte sprenge et budsjett, selv ikke for studenten(vil jeg tro). Dersom du ble litt fristet til å dra kan du se mer informasjon og kjøpe billetter her.

 

Katrine

Del gjerne dette innlegget med dine venner
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *